Balett

Blogg

UPPSTART FÖR BALETTKLASSER I BAGARMOSSEN

15 Mar 2018

Hösten 2018 kör vi igång den efterfrågade baletten i nyrenoverad danssal i Folkets Hus i Bagarmossen. Välkomna med intresse - anmälan till: [email protected]

Uppstart av balettskolan i Folkets Hus i Bagarmossen

24 Jan 2014

Nu i veckan, i onsdags närmare bestämt, startade balettskolan efter jullovet i Bagarmossen. Vi håller till i en mycket vacker danssal som går under namnet Spegelsalen 1 tr upp i Huset För alla, d.v.s. Folkets Hus. För närvarande har balettskolan klasser på onsdagar och fredagar. Just nu finns det fyra klasser på onsdagar och en klass på fredagar. Tanken är att skapa en balettskola dels för de elever som önskar dansa för att det ger livsglädje och dels för de elever som önskar söka vidare och/eller som vill satsa på dansen som yrke i framtiden. Skolan ska också vara till för att elever ska få möjlighet till att stå på scen i olika föreställningar interagerat med professionella dansare och artister, så de kan utveckla sina talanger inom scenkonstens område. Folkets Hus i Bagarmossen har en fantastiskt fin liten scen som vi planerar att använda för detta ändamål.

Design By Pixelunion
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)